Start/Stop je dnes součástí prakticky každého nového auta a dostává se i do řady dřívějších modelů s inovacemi nových modelových roků. Cílem tohoto systému je snížení spotřeby paliva.
Předně, tento systém přináší úsporu jen někomu. Ačkoli v tabulkách způsobí plošné snížení kombinované spotřeby, odraz pro vaši jízdní realitu může být i menší než nulový. Na cestě z Říčan do centra Prahy vám v ranní špičce patrně něco ušetří, na cestě z Prahy do Brna ale nepřinese vůbec nic. Pokud tedy na D1 nepotkáte některou ze stojících kolon. Zkrátka každý z nás jezdí jinak.
AUDI: A3, A4, A5, A6, A7, A8, Q5, Q7II, TT
ŠKODA: Octavia 2, Superb 2, Octavia 3, Superb 3, Yeti, Rapid, Fabia 3, Kodiaq, Karoq, Scala
VOLKSWAGEN: Passat B6/ B7/ B8, Goff 6/7, Polo 6C, Touareg II, Transporter/ Caravella T6/T6.1, Touran, Sharan, New Beeatle, Cady, Amarok
SEAT: Leon 5F, Toledo, Ibiza, Ateca, Alhambra
Automatické vypnutí Start/Stopu umíme provádět skoro na všech vozidlech, která mají mechanické tlačítko na vypnutí.
Dobře, říkáte si, tak si ho vypnete, o co jde. Ano, systém skutečně jde vypnout, ale jen jednorázově. Musíte tak učinit na začátku každé jízdy a není vůz, kde by tomu bylo jinak.
Nevadí, vypneme ho tedy před každou jízdou, jsme pak spokojeni? Nejsme,pořád s sebou vozíme věci, které nechceme a nepotřebujeme a především: za které nechceme platit. Podobné prvky se v autech neobjevují zadarmo, všechno někdo musí zaplatit a ten někdo je jen a pouze zákazník. Povinné ABS, brzy povinné ESP nebo systém start and stop jsou prvky, jejichž vývoj stál peníze a jejichž instalace obnáší dodatečné náklady. Lepší startér nespadl z nebes, větší akumulátor neroste na stromě. A když jsme u toho, tyto prvky také něco váží a snadno se tak může stát, že pokud váš jízdní styl nejde se start and stop dohromady, spotřebu vám dokonce zvýší. A to nemluvíme o tom, že jeho činnost může mít (a velmi pravděpodobně mít bude) neblahý na životnost akumulátoru, alternátoru, startéru a možná i samotného motoru, který 100 startů denně místo dvou nemusí ocenit.
Po deaktivaci nebude nadále automaticky po zastavení vozidla vypnut motor a následně po znovu rozjetí nastartování. Po této úpravě nebude již tolik opotřebováván startér s autobaterii a motor bude dostatečně dochlazován. Tuto funkci lze kdykoliv aktivovat do původního stavu.
Naše úprava systému lze kdykoliv vrátit zpět do původního stavu jako před úpravou. O proti ostatním co nabízejí tuto službu pouze překodováním jednotek ,které se po restartu vrátí zpět a tímto je daná funkce opět v provozu se Vám u nás nestane. Provádíme naprosto profesionální softwarovou úpravu a i tlačítko na manuální deaktivací je plně v provozu ,takže vše vypadá jako by byl systém neustále aktivní. Po zastavení vozidla se Vám pouze zobrazí přeškrtnutá kontrolka systému Start/Stop a po rozjetí zhasne.
V autorizovaném servisu tuto úpravu nepoznají.
Nevýhody systému Start/Stop :
Motory s turbodmychadly, kterým neprospívá okamžité vypnutí po zastavení, nýbrž by měly ještě patnáct-dvacet vteřin běžet na volnoběh kvůli chlazení turbodmychadla – to bereme jako samozřejmost.
Větší opotřebení motoru vybaveného start-stopem totiž pramení zejména z násobně vyššího počtu startování.
Kliková hřídel v napojení na ojnice nevyužívá kuličkových ložisek, nýbrž ložisek kluzných. Při běhu motoru je mezi kovovými povrchy klikové hřídele a ok ojnic tenký olejový film, který zabraňuje kontaktu kov na kov. Mimo jiné i proto jsou pravidelné výměny oleje včetně filtru nesmírně důležité pro dlouhý život motoru.
Ve chvíli, kdy motor vypnete, olej ztratí tlak a ojnice dosednou na klikovou hřídel. Dokud se nic nehýbe, vše je v pořádku, ale při startu chvíli trvá, než se v těchto místech olejový film opět vytvoří. Je to jen pár otáček motoru, ale i tak je toto tření významné.
Současné motory, stavěné na provoz bez start-stopu, by měly za svůj odhadovaný životní cyklus nastartovat 50tisíckrát. Se start-stopem toto číslo ale roste na 500 tisíc, tedy desetinásobek.
Je tedy dost pravděpodobné, že současné motory funkci start-stop v delším časovém horizontu prostě nezvládnou a projeví se u nich nadměrné opotřebení právě z důvodu startování častějšího, než na jaké byly stavěné. Majitele automobilu to tedy postaví před tučnou fakturu za opravu takto opotřebeného motoru – hovoříme o zásahu bližším generální opravě než běžné údržbě.
Kontakt
Telefon:
+420 602 566 806
+420 602 205 090
Email:
info@fa-tomas.cz
Nákup je možné provést i po telefonu.
Adresa
Montážní a servisní středisko
Prodejna a e-shop
Tomáš Vítek - TOMÁŠ
K Běchovicům 371/29
190 16, Praha 9 - Koloděje
Mapa adresy
Otevírací doba:
Pondělí - Čtvrtek
8.00 - 12.00 a 13.00 - 16.00
Pátek dle telefonické domluvy